Makeup


Date: 2013-01-14 / Time: 21:46:00
Kategori: / 0 Kommentarer

Jag har fått önskemål om att blogga lite om vilket smink jag använder.

Så här kommer en kort och enkel förklaring på min vardagssminkning. (Kan ta festsminkningen en annan gång)

1. Det första jag gör är att jag lägger en primer i hela ansiktet. Den heter "La Base" från Lancôme.
2. Sen använder jag Bare Minerals Medium Tan för att jämna ut hudtonen.
3. Sen lägger jag rougen. Jag älskar H&Ms rouge faktiskt.
4. Jag fyller i mina bryn varje dag med Deadly från Makeupstore. Jag använder mig av en sneskuren pensel.
5. Och till sist böjer jag fransarna och målar på mig mascara. Tyvärr verkar min favorit mascara ha utgått i Sverige, men jag köper alltid på mig några stycken när jag är utomlands. Den är sååå bra för mina fransar!

Allt smink är ju så himla inviduellt tycker jag. Alla mina vänner har så många olika favoriter! Alla tycker olika och så har ju såklart alla olika hudtyper och hudtoner. Jag hatar faktiskt att låna smink av andra. Man ska ju helst inte göra det heller eftersom det är ohygieniskt. Men ibland är det ju kris ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]