Borta bra men hemma bäst

Vilket välkomnande jag fick när jag kom hem ;) Känns faktiskt riktigt skönt att vara hemma. Har saknat alla så mycket och speciellt Matte.

Paradise

BYRON BAY

Surfers Paradise

BEACHDAY

Fraser Island

Heej! Ni som följer mig på instagram vet ju såklart vad vi håller på med här borta. Men jag tänkte bara uppdatera lite här nu när vi har lite wi-fi tid här på hostellet. Vi har verkligen det såå jäääävla bra här! Bästa resan ever!

Whitsundays

Vi har varit på en helt faktiskt segeltur på tre dagar. Vi har seglar runt Whitsundays och stränderna har varit magiska. Speciellt Whiteheavenbeach som är den finaste stranden som jag har varit på i hela mitt liv. Vi är verkligen i paradiset här!

Men jag saknar Matte så himla mycket! :( bara två veckor kvar nu babe!

Bildbomb

Heej på er! Nu har vi precis vaknat och ska bege oss ner till hamnen här i Airlie beach. Vi ska åka på en båttur i 3 dagar runt alla underbara öar i Witsundays. Det ska bli helt magiskt!

Hittills har vi varit i Australiens regnskog och sett vattenfall och dykt & snorklat i Barrirär revet. Det går inte att beskriva hur coolt det här landet är. Jag är kär!

Bloody Mary

Blev världens godaste drink såhär en timme innan vi ska boarda nästa plan. Igår slocknade vi direkt efter x antal vinglas så vi tänkte köra på samma taktik igen ;)

Hongkong

Nu är vi på Hongkongs flygplats och har precis ätit nudelsoppa. Vi är två lyckliga tjejer just nu för vi hittade en liten VS butik på väg till alla restauranger. Lika bra att sätta sprätt på pengarna innan ens semestern har börjat ;) haha

Nu drar vi!

Nu sitter vi på Heathrow i London och har ätit middag och dricker vin! Har shoppade lite på Zarah och är allmänt nöjda i detta tillstånd. Nu väntar den långa långa resan mot Hongkong. Sen vidare mot Brisbane. Vi är framme på onsdag. KUL! ;)

(Kommer sakna dig jätte mycket älskling)

Söndag

Full rulle med städning och rensning i garderoben idag. Nu blir det ett långt break för vi ska på födelsedagskalas/fika hemma hos  mattes familj. Sen middag hos min.

Efter de kan jag fortsätta igen. Men snart är jag redo för att fylla väskan iallafall! :D

Lördag

Igår efter vi hade ätit hotellfrulle åkte jag och Matte på en liten runda för att kolla på klinker och kakel till vårat nya badrum som Matte ska göra medans jag är bortrest. Hur underbar kille har jag inte? Vi hittade iallafall vad vi sökte efter och vi är såå nöjda med vårat val. Det kommer bli så himla snyggt! Efter det lunchade jag med pappa på Tennstopet. Kvaletetstid innan han drar till Norge och jag till Aussie.

Efter lunchen var nästa punkt på schemat Valbo köpis, där vi shoppade massor. Nina handlade inredning till hennes nya lägenhet och jag och Frida nhandlade det sista inför resan. Sen när vi åkte in till stan igen mötte vi upp Sandra på Java för en fika.

Och grädden på moset var ju helt klart att vi var bjudna på middag hemma hos Malin och Tomas. Där det bjöds på Faitas och öl. Kan inte bli en bättre kombo! Vi har alltid lika roligt och mysigt! Kommer sakna dom som sjutton.

Hotellfrukost

Idag njuter vi lite extra av varandra med en härlig hotellfrukost på Scandic. Lär ta vara på varandras tid nu innan jag drar på måndag.

Äntligen semeeeester

På måndag åker vi och vi börjar inte jobba förens 30 oktober igen! Kan inte fatta det! Roadtrip i Australien med mina bästa vänner! Det kan bli hur bra som helst det här! :D

My hair

Håret bara växer och växer, men jag älskar det! Som jag har sparat. Jag älskar också min nya hårfärg. Jag var så trött på mitt långa mörkbruna hår som jag haft så himla länge. Det här är mitt nya jag ;)