Joico


Date: 2012-10-22 / Time: 21:39:00
Kategori: / 1 Kommentarer

Mitt favorit märke är helt klart Joico. Därför vill jag dela med mig av mina hårtips till er. Jag hoppas ni blir lite klokare av detta :D
 
För att få det optimala håret behöver man en balans mellan fukt och protein (och hårets protein heter keratin). Vi frisörer kan genom att se eller känna veta vad just du behöver. Men för dom som vill se med egna ögon kan man också mäta hårets kvalité och kondition (och det gör vi till dom som vill på salongen med en apparat). Otroligt bra och roligt att veta såklart. Så att man inte köper fel produkter. Du kanske använder "Repair" fast du behöver "Moisture" eller tvärt om utan att veta det. Har man en bra balans av fukt och protein så har man bra hårkontidion och kan därför satsa på tillexempel ett färg eller volymshampo istället. Är håret kemiskt skadat behöver man både fukt och protein eftersom hela konditionen är förstörd. Då är det lika viktigt att bygga upp styrkan som sträckbarheten.
 
Har du för lite fukt i håret är håret antingen stumt (t.ex. hårt, grått och frissigt) eller elastist (översträckbart) och såklart torrt.
Är håret kemiskt behandlat eller skadat (tuggummi-hår som mina kunder kallar det), av t.ex. blekning eller permanent, behöver du i första hand bygga upp styrkan, så att du sen kan tillföra fukt som också behövs.
 
Just nu använder jag K-pak. Men jag ska byta till Moisture Recoverys shampo och balsam för att jag har ganska torra längder. Men styrkan är väldigt bra, så jag behöver inte bygga upp håret längre med k-paken. Nu passar Moisture mitt hår bättre. Genom att ha en bra balans sitter såklart färgen betydligt mycket bättre och längre. Tummen upp för det!
 
 
Detta har jag snott från Tendenz hemsida.
 
JOICO K-PAK VINNER STYLIST CHOICE AWARDS - FÖR 12-ÅRET I RAD.
 

Organisationen behindthechair.com står bakom utmärkelsen Stylist Choice Award och är en sammanslutning av totalt 300 000 salonger i hela 90 länder. I år listades även K-PAK Schampoo och K-PAK Conditioner som favoriter på deras lista! Mer info finns på behindthechair.com

 

JOICO® K-PAK® är en serie som främst vänder sig till kunder med ett kemiskt behandlat eller skadat hår. I K-PAKserien finns flera olika produkter, men det är K-PAK Deep Penetrating Reconstructor som är den mest uppbyggande och vårdande produkten.

 

Produkten är känd som världens bästa uppbyggande inpackning och ökar hårets styrka och glans, samtidigt som den återger hårets normala kondition.

 

Genom att använda K-PAK Reconstructor återfår håret sitt naturligt friska utseende och garanteras ett optimalt skydd. Hårets elasticitet blir märkbart mycket bättre, håret blir lättare att styla och färgen sitter bättre.

 

Joico förmedlas i Sverige av Tendenz AB.

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad bra att veta! Tack så väldigt mycket för tipset! Mer hårtips, kanske före och efter bilder från salongsjobb eller outfits röstar jag för om du undrar :)

Svar: Taack så mycket för Ditt tips. Jag ska tänka på de i fortsättningen :)
Dempa

2012-10-22 @ 22:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]