Norge is the shit


Date: 2009-05-19 / Time: 13:24:37
Kategori: Anything/Everything / 2 Kommentarer

Nu har jag precis kollat på Grease, helt slut i hela kroppen är jag. Vi åkte från Norge igår klockan 5. Och kom hem 11. Tog exakt 6 timmar och jag körde hela vägen. Min längsta körning jag gjort. Men det gick bra, men det känns i nacken att man suttit precis likadant väldigt länge. Hehe

Nu ska jag berätta om våran asroliga helg i Norge.

Fredag:
Vi åkte från Gävle på fredagsmorgonen klockan halv 10 efter några ärenden i Sätra och på stan. Sen tog vi vägen förbi Falun, Rättvik och Malung och sen upp igenom Torsby och in i Norge. Det var Amanda som började köra på vägen dit, sen tog Jenny över när vi kom in i Norge eftersom hon hittar.

Kom dit strax efter 4 någon gång. Då käkade vi och gjorde oss iordning och började dricka lite. Så satt vi ute på innegården och förfestade. Det var en jätte mysig innegård.



Sen skulle vi på Bingo på en klubb som Felicia, Freppa och Dejan håller i. Så fick man köpa en varsin bingo-bricka för 40 kr. Så drog Freppa (som höll i dragningen) en boll åt gången.
Och vem fick inte första bingon då?? Joo, JAG!! 
Askul!
Men jag blev också skit skraj, eftersom Jenny precis hade berättat att den som vinner får gå upp på scenen och göra något för att få ett pris. Och upp till scenen pallrar jag mig, med skakis ben och vinnarlappen i handen. Och så var det ju en halvmeter upp scenen och var skiträdd att trilla bakåt och min klänning. Men det gick bra. Och när jag kom upp så fick jag micken mot min mun och bara, Vad heter du? Alla kolla ju på mig och ja bara, Denice! Jävla mes, hahaha.. och sen bara, Här har vi Denice och våran första vinnare. Sen börjde han sig ner och skulle ta fram något. Då lutade jag mig över honom också och sa, jag vill inte göra något. Hahah och han bara: näe då, jag ska ge dig ett pris bara. Tuur de! För det var så jäävla mycket folk och jag var inte så full än. Men jag vann iallafall en vatten-picka, skit bra!


När Bingon slutade vid 1 någon gång åkte jag, Jenny och Amanda hem iallafall. Vi var så trötta efter färden och hungriga.

Lördag:
Så vaknade jag och Amanda upp i vardagsrummet på våra uppblåstbara sängar. Men skönt hade jag iallafall sovit. Vaknade runt 10, för när en vaknar i lägenheten vaknar alla. Det var jag, Amanda, Jenny, Elin, Anna, Sarah, Emma, Linn och Billy som sov i lgh. Och på lördagen kom 2 killar som Elin säsongat med uppe i Sälen. Erik och Jonas hette dom. Som också sov i våran lägenhet resten av dagarna. Så det var trångt må jag säga. + Att det lägenheten hade varit uthyrd i 2 månader innan vi kom dit och när dom skulle lämna tillbaka den på fredagen så var det inte städat för 5 öre. Såg ut som crap och alla var skit irriterade på killarna som hade hyrt. Dom hade inte änns packat ihop deras saker och när dom väl gick så lämnade dom kvar massa sopor och annat skit som dom inte ville ha. Trodde dom att vi ville de eller?? Freaks!

Iallafall så gick jag, Jenny och Amanda ner på stan den här dagen. För det var lite halv dugg ute och inge sol så vi passade på. Vi gick ner klockan halv 12. Vi gick ner till centrum, så vi skulle få se så mycket som möjligt och vi gick in i nästan alla affärer som fanns. Säkert 20 secondhand. Men det var as skoj. Vi gick förbi slottet på vägen också och kollade om vi fick se Mette-marit. Hon är så cool. Jag ropade på henne, men hon kom aldrig ut. Jävla Mette!


Sen gick vi ner till Akerbrygga och käkade på Fridays. Jag tog medium kött med någon slags cheddar sås, med pommes och herrkuvert. Så otroligt jävla gott var det + att det var nonstop på fyllning på läsken. Så fort man hade 3 cm kvar i glaset kom dom med ett nytt fullt glas. As nice! Det slutliga priset blev 350 kr för mig. Så det var inte kiwi, mini pris direkt ;) haha


Vi tog tricken hem. Vi orkade inte gå nå längre. Klockan var 6 när vi kom hem så ni kan ju förstå varför :) Då var det bara att börja fixa sig igen och så drog vi på förfest hemma hos Freppa. Skit cool lägenhet hade han. Fast dom bodde flera stycken där också. Det var nog ingen av svenskarna vi träffade som bodde själv.






Sen skulle vi ytterligare till en förfest som låg lite närmare stan tror jag, om jag minns rätt. Fast då var det fest i två grann-lägenheter med dörrarna öppna. Det var as as mycket folk och alla stog upp i vardagsrummet i en av lägenheterna och kollade på Eurovision. Och alla hade norska flaggor i händerna och alla var verkligen hur glada som helst under poäng utdelningen. Inte konstigt de heller? Alexander var Bäst! Det vet alla! Och det blev sånt jävla ös när man visste att han vann. :)
Haha, vi tog fel flagga och gick runt och viftade med islands. hahaa

Sen ville alla på så olika ställen så det blev bara jag och Jenny, Freppa och två tjejer till som Jenny kände som drog till Yatzi. Där var det en mils kö och vi bara kände, Näee! Som tur var kommer Frida och Josefine ut från krogen. Och hjälpte oss in. Så himla snällt! Men Frida jobbade där så det gick jätte bra, vi behövde inte äns betala. :) Jenny och jag tog taxi hem halv 3.


Söndag:
Vaknar upp, denna morgon lite senare än som andra. Klockan är typ halv 1. Och jag vaknar först. Faan! Tänker jag och kollar på klockan. Vi hade ju bestämt att vi skulle gå ner till slottet och kolla på Barnparaden som var mellan 10-13. Men jag slog på tvn istället och kollade, det var ju direkt sändning och jag fick äntligen se Mette-marit. Hade tjatat om henne hela resan. Tycker att hon är stört-skön. Men jag hade velat sett henne IRL.

Det var toppen väder den här dagen så vi klädde på oss och packade med oss lite dricka och gick ner och satte och i Sofiebergsparken. Det var super mysigt!! Fan va vi skrattade den dagen, alla var så flummiga och vi hade musik och vi spelade kubb. Sen skulle vi tre gå och köpa kaffe och jag skulle ha lite mat. Då kommer kungen förbi mitt på stora gatan med massa vakter och Jenny och Amanda kutade fram och tog kort. Själv stog man i kö så jag såg bara från 20 meters håll. Jenny fick en as bra bild :) Sen gick vi tillbaka till parken. 



Vi satt där fram till klockan 6 typ. Då gick vi hem och bytte om och gick ner till en park länge sen mot stan och där var det proppat med folk. Där var det också en scen som det var massa olika band som spelade på under dagen och kvällen. Vi gick dit för att se Promo klockan 8. Vilken drag det var när dom körde Svenne banan då! Det var kul där, Vi satt ner och såg scenen. Bra platser kan man säga!!





Sen drog vi till Memphis som är en pub, där vi satt och förfestade innan vi gick vidare ner på stan. Alla ville stanna på Memphis utom, jaaa vilka tror du!? Jag, Jenny och Amanda. Vi ville ju passa på att vara på så mycket som möjligt eftersom man inte är i Oslo varje dag. Vi skulle på Circus tyckte vi. Hade hört mycket bra om det. Men när vi kommer dit är det stängt :( Så då gick vi över på andra sidan gatan, där ligger en klubb som hette Elskling. Det var en homoklubb.





Då fick vi till Yatzi igen, men det var inte alls nå folk den här kvällen, så där stannade vi inte länge. Träffade på Josse och Frida där igen:) Sen gick vi hem och alla var hemma när vi kom så jag somnade på min madrass direkt ja, var helt slut i fötterna. Medans resten efterfesta. Fråga mig inte hur jag kunde sova i detta stim som det hade varit. Dom trodde de var nå fel på mig dagen efter. haha


Måndag: Vi vaknar upp, runt 12. Och jag känner mig inge bakis. Skönt! Det regnar och hela lägenheten ser ut som Big-bang! Så vi gick upp och åt våran frulle, gick ner och handlade lite, packade och åkte hem klockan 5. Vi har haft så jävla roligt den här helgen. Är så glad att vi fick komma och hälsa på er på Toftesgate :) Tack tjejer!


Kommentarer
Postat av: Forsberg

Haha denice inte herrekuvert, haricotvertes stavas det ;)

2009-05-19 @ 17:42:17
Postat av: Dempa

hahhaa, typiskt mig. hade ingen aning:)

2009-05-20 @ 15:12:24
URL: http://deniceskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]