JAG KLARADE GESÄLLEN!


Date: 2011-11-28 / Time: 22:51:32
Kategori: Anything/Everything / 5 Kommentarer

Jag är lyckligast i världen. Jag klarade gesällprovet! Det har varit en fullspäckad helg. Och i lördags klockan 8 var jag på plats. Sen var det full fokus hela dagen. 8 prov och så sjukt trött efteråt. Då köpte jag och Matte hem pizza och kollade på hockeyn. Sen däckade jag i sängen.

På söndagen var jag där samma tid med resterade 4 momenten kvar att göra. Inte alls lika nervös var jag då, eftersom jag visste vad som väntade mig. Men eftersom vi inte var så många som gjorde gesällen den här gången så blev jag klar runt 14 tiden istället för 17 som dom brukar annars. Så himla skönt. Så fick jag komma in i deras bedömningssal och frågade mig hur det hade gått! Joo det har väl gott bra sa jag. Jaa tacka fan för de jag hade sjukt bra betyg dessutom sa dom! Jag blev så himla glad. Jag fick tillochmed ett MVG som är helt sjukt svårt att få. Då ska ALLT vara perfekt. Inte ett stå får ligga fel. Och det fick jag på mina "fönade vågor" som har varit mitt svåraste moment. Jag blev så glad att jag inte kunde hålla tårarna inne. Sen fick jag tre moment med betydet Godkänt. Det är såklart bra, salongsmässigt är ju godkänt väldigt bra. Men det var nått strå hit o dit, kanske lite slarvfel också jag vet inte. Man kan ju inte göra allt perfekt när det väl gäller, Men är nöjd med det ändå! Sen fick jag resten VG. Så himla kul! Det är verkligen jätte bra tycker jag! Det har alltså bara varit nått litet fel på alla momenten men annars har dom näst intill varit super :) Weeeeii

Vi gick såklart ut och firade detta igår. Tjejkväll på Helt Enkelt blev det med världens godaste mat, efterätt, kaffe med baileys, drinkar och massor med vin! Sen gick vi vidare till Harrys där det var Personal söndag. Mycket trevligt. Älskar mina tjejer så mycket!

Idag började jag som tur var 12. Var bara tvungen att ta en sovmorgon efter denna helg. Farmor kom förbi salongen med en flaska vin och en slant. Så himla gulligt! Även Anna-Karins mamma kom med tårta och Anette med blommor. Hur söta? Sen mötte jag upp familjen inkl. mormor och morfar på Helt Enkelt idag igen för ännu mer gratulationer och presenter och mumsig mat. Så mysigt!

Jag har verkligen inte haft tid att blogga som ni säkert förstår men det har väl inte gjort något direkt. Haha
Jag kan inte förstå! Jag har äääääntligen gjort de där himla provet som man varit livrädd för enda sedan man gick ut skolan för två år sedan! Hade förfasen 130 likes på facebook och 50 kommentarer på statusen om att jag hade klarat det! Så otroligt kul! Att alla bryr sig! TACK FÖR ALLA GRATULATIONER IALLAFALL! Det värmer enormt!





Har även julbynta lite i fönstret nyss. Stjärnan är vit, men den ser jätte gul ut på bilden, hehe.



Kommentarer
Postat av: Anonym

GRAAAAATTISSS!!!!! Förstår precis hur det känns att klara detta prov, (har själv gjort det nämligen fast för 5 år sen). En otrolig känsla när det är gjort, sån nervositet som släpper och ett bevis på att man kan det man håller på med. Härligt jobbat! :)

2011-11-28 @ 23:36:01
Postat av: Sofie

Grattis!

2011-11-29 @ 11:10:11
URL: http://sofiebergling.blogg.se/
Postat av: Denice

Tack så himla mycket! :D

2011-11-29 @ 13:39:37
Postat av: britt

Grattis! En fråga alla som jobbar som frisörer måste de ha klarat gesällprovet?

2011-11-29 @ 16:07:47
Postat av: Denice

Tack så mycket Britt!



Näe, absolut inte. Det är nästan fler som inte har gesäll vilket är lite skrämmande. Men vissa är rädd för att ta de, vissa skulle nog aldrig klara de. Eller så är man lat, eller om du är egenföretagare så blir det ingen skillnad på lönen iallafall så vissa kanske tycker det är onödigt. men jag anser det som att det är som ett "KÖRKORT" inom frisöryrket. Ett bevis på att man kan. Hur ska man veta de annars? Det finns dessutom jäkligt många oseriösa frisörer som inte ens är utbildade till frisörer, som står och klipper ändå. Dom får kalla sig frisörer, dock " OBEHÖRIGA FRISÖRER". Har man gesäll heter man "BEHÖRIG FRISÖR" :) Så de ska man alltid fråga när man går in på en ny salong. Ja tycker ALLA ska ta gesäll. Det är grymt coolt och jag beundrar alla som gjort de!

2011-11-29 @ 21:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]