Längtar till midsommar


Date: 2011-06-22 / Time: 18:44:24
Kategori: Anything/Everything / 0 Kommentarer

Hallå på er. Är precis hemkommen från jobbet och har slagit ner rumpan i soffan och varvar ner lite. Ska strax slänga mig i duschen och käka lite. Sen ska jag möta upp Katja, Sandra och Madde för lite afterwork. Sen ska vi även möta upp Sandra, Tunnan och Matte senare.

Imorgon är det sista jobbdagen sen är det ju midsommar. Så mysigt. Jag älskar midsommar. Det är så svenskt och somrigt. Det var ju dock varit halvdant väder de senaste åren :( Jag har ju bara firat midsommar i Sverige tills jag var 9. Sen har vi firat midsommar i Spanien varje sommar tills för tre år sedan. Jag har älskat att fira midsommar där nere för vi har ju ändå varit alla svenskar på området och haft en liten midsommarstång. Vi har ätit svensk sill och haft allt som man brukar ha på bordet :) Men när man är här hemma och har den svenska naturen runt sig så känns det så jävla rätt. Det är ju de som är riktigt midsommar. Inte bland palmer och pooler ;)


Spanjackerna trodde säkert vi va dumma i huvet. Speciellt om de såg våran midsommarstång

Jag och Matte ska fira midsommar som de två senaste åren ute på Eskön hemma hos bröderna Cleasson. På dagens blir det en ride med båt precis som vanligt till Enmarn. En liten ö som ligger mellan Trödje och Eskön typ. Det är verkligen skit mysigt. Det blir några båtar så att alla ska få plats och så har vi ju med oss massa dricka och lite fika. Vissa badar, andra sitter med filtar. Får se om någon törs bada i år. Tror fan det är svinkallt i vattnet. Men jag vet fan inte vad jag ska ha för kläder på dagen alltså. Det ska ju bli kallare än vad jag hade hoppats så jag lär skippa de ja hade tänkt ;)

Men Jag ska ha en jätte fin vit långklänning på kvällen iallafall men jag vet inte vad jag ska ha för skor till den än heller. För vi kommer ju vara på en stor gräsmatta och brygga. Känns lite sådär att ha klackar då. Men kil går ju faktiskt grymt bra på gräs. Ska prova och se. Får se vad jag ska ha på dagen bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]