Gummiboat 3000


Date: 2011-08-14 / Time: 15:11:01
Kategori: Me and friends / 0 Kommentarer

Igår åkte vi som sagt gummibåtar från Valbo till Gävle. Det var så jävla roligt, men samtidigt sjukt jobbigt. Det tog ca 8 timmar och vi paddlade verkligen hela tiden typ. Det var också motvind så man kunde liksom inte glida med vattnet heller. För stod du still, åkte man bakåt. As drygt! Jag och Sandra låg i täten hela tiden, vi vill verkligen bara komma fram på slutet. Och vissa styrde av redan innan första stoppet. Vi stannade till vid 4 Reningsverk som vi fick kliva över med båtarna.

Men allra värst var ju forsen vid konserthuset.. Det var ca 3 dm vatten över alla stenar så det gjorde skit ont. Jag ramla på en sten och skrapa upp knät. Haha! Men vi tog oss förbi det ändå! Jimmy och Matte skärde hål i båten mot en sten under forsen. Så det blir det skjuts när vi närmade oss heartbreak. Även vi fick lite hjälp av en vattenskoter sista biten.

Jag och Sandra kom iallafall i mål först, som var Gävlebrygga. Så vi vann faktiskt. Vi vann hela skiten. Men Dawan var typ etta hela tiden och klev inte upp på ett ställe utan körde en kurva som ingen annan körde. Men då hoppade han istället över forsen vid konserthuset så då tycker vi att jag och Sandra vann ändå ;) Hehe.

Näe! Alla som kom i mål är fan vinnare. Så grymt bra gjort och jag är så himla stolt över mig själv att jag orkade paddla så länge. Jag ville ge upp flera gånger men Sandra vägrade. Vi rodde ca 13 km. Ni kanske förstår att mina armar och axlar värker lite idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]