My makeup


Date: 2010-04-12 / Time: 21:52:38
Kategori: Anything/Everything / 0 Kommentarer

Tänkte visa min sminkning från i lördags.



Bild 1: Först använder jag min fondation och mitt solpuder. Sen lägger jag på min eyeprimer så att skuggan håller sin plats hela kvällen ;) Sen målar jag i ögonbryna i den formen jag vill ha dom med min sneklyvna pensel och min ögonskugga "deadly" för makeupstore. Den är grym. Den sotar jag även med under ögat, med samma pensel. Sen sotar jag med svart ögonskugga och en bred, mjuk pensel. Kom ihåg att sota ut kanterna så att det inte blir som en skarp "tunnel" Den måste vara en soft känsla. Låt det vara svartast närmast ögat.

Bild 2: Vit ögonskugga längst in, sen tar jag en grå/silver ögonskugga till mitten som möter den svarta. Sen får man sudda ihop dom snyggt. Sen målar jag på mig lite maskara, innan jag använder eyelinern. För annars blir mina fransar så fula. Du gör vilken ordning du vill. Sen lägger jag lite ljus skugga under ögonbrynet så att det blir det skimmer.

Bild 3-4: Sen var det bara lösfransarna som fattades ;) Tog inge kort på kinderna, men jag använder en ljusbrun ögonskugga från makeupstore som jag markerar kindbenet med. Sen tar jag en ljusrosa skugga på självaste kinden ifram. Hoppas ni förstår. Men mina kindben syns inte så bra, så jag får sminka fram dom ;)

Hoppas ni är nöjd med den sammanfattningen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]