Dagens


Date: 2010-04-22 / Time: 08:47:08
Kategori: / 6 Kommentarer

img_0757 (MMS)

Dagens



Kommentarer
Postat av: Nea

Hej :) jag undrar vilken metod du tycker är bäst när man sätter i löshår? Vilken använder du? Och hur mycket kostar det att förlänga håret hos dig? Är nämligen sugen på att göra en förlängning. Kram och lycka till med nya jobbet!

2010-04-22 @ 15:37:14
Postat av: Denice

Hej Nea! Va kul att du läser mig blogg. För bästa hållbarhet så är självklart keratinslingor bäst. Men jag har limmat trens själv. Det sitter inte lika länge, men jag får betydligt mer hår när jag använder den metoden. Sen beror det på hur långt hår du har själv också och vilken färg? för att veta vilken metod som passar dig bäst. Keratin är dyrare än trens.

2010-04-22 @ 19:51:40
URL: http://deniceskold.blogg.se/
Postat av: Nea

Lite segt svar från min sida, haha.. Men okej :) Jag har blont hår, ganska så ljust och längden är väl mellanlångt ungefär. Hade långt förr men tog misstaget att göra håret mörkare och sen färga för fort till ljust igen så blev slitet hela håret, så nu börjar jag om igen ;) Därför jag är sugen på en förlängning medan det växer ut.. Men metod vet jag verkligen inte, helst något som inte syns så bra och man får lite tjockt långt hår :)

2010-05-03 @ 12:26:23
Postat av: Denice

Då skulle jag gå in på tajmahal.se och beställa hår. Köp keratinslingor (nagelslingor, nailhair) Då är det redan keratin på slingorna och det syns minst. Har du normalt hår räcker det med 100 slingor. Har du tjockare borde du ha fler. Jag tar 800kr för att sätta i de. Sen beställer du bara den färgen du vill ha. Är så svårt att hjälpa dig mer eftersom jag inte vet hur du ser ut.

2010-05-03 @ 20:53:36
URL: http://deniceskold.blogg.se/
Postat av: Nea

okej, har kikat på hemsidan och tyvärr fanns inte min ljusa hårfärg just nu i nailhair utan bara i ringhair. Jag antar att jag ska ha färgen #613 då jag färgar det väldigt ljust hos min frisör, nästan bleker liksom. Dock har jag någon nyans mörkare i underhåret blandat med det ljusa alltså men syns knappt :) ja, jag förstår att det inte är lätt för dig.. Jag krånglar bara till det ;) Jag kanske får ta kort på håret och skicka, haha :)

2010-05-04 @ 16:14:04
Postat av: denice

beställ de som är mest likt.. det är lättare att färga ditt efter löshåret än tvärt om. du kanske kan ta två olika färger på slingorna.. så det blandas. det går ju också:)

2010-05-04 @ 22:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]