I´m so good


Date: 2009-10-24 / Time: 13:00:52
Kategori: Shopping / 0 Kommentarer

Har verkligen haft fullt upp så jag har inte hunnit med att blogga något. Men nu äntligen har jag lite tid över till datorn innan jag ska springa ner på stan en sväng och gå förbi systemet och lite butiker.

Igår hade jag min sista praktik på salongen. Känns så konstigt att nästa gång jag kommer vara där så kommer jag jobba där, iiih! Så himla roligt.. Jag trivs jätte bra med tjejerna och dom säger till mig och hjälper mig hela tiden. Så jag känner mig verkligen trygg. Jobbade i mina kilklackar igår.. Älskar dom! Dom känns inte så höga, men efter 8 timmar på salongen igår värkte mina fötter när jag kom hem. Blir nog inte så mycket jobb ändå med dom framöver.  Igår klippte jag Sanna och Ewes mammor, Malin, färgade Diana och Sannas mamma fick massa slingor också. Alla var helnöjda :) Jag älskar frisöryrket!! Jag har verkligen verkligen hittat MITT yrke!!

Har blivit lite shopping också. I torsdags inhandlade jag nya leggings som jag diggar totalt. Det är ett par ormskinnsleggings från H&M, 249kr. Tänkte köpa som på Gina först, men dom var slut i Gävle (Såg dom tidigare i Falun). Men sen när jag hittade dom på H&M så tycker jag att dom är mycket coolare och passar mig bättre. Gina-leggingsen var i gråa toner och mina från H&M är mer beigea toner. Matrialet är strävt och det känns som man har två ormat på benet ;)



Igår köpte jag (eller rättare sagt mamma ♥) tyg till min Halloween dräkt, fliselin, tråd och dragkedja. Jag och Amanda sydde ju våra Bunnydräkter förra året. För Amanda gick det ju som på räls, men jag är inte riktigt så duktig.. Själv ville man elda upp tyger, riva sönder mitt hår och kasta ut Amanda från balkongen. Kommer ihåg att Sandra var med när vi sydda också.. Och dom bara skratta åt mig. Vet inte hur många gånger jag sydde fel igentligen. Men jag tänkte att jag skulle prova iår igen. Fast nu utan Amanda. Förstår ni? Hehe

Men nu kommer ni kanske bli förvånade.. Jag satt igår, från halv 8 kanske.. till halv 1 på natten, och sydde på dräkten. Tog ju fram förra årets och tittade på den. Men faktiskt.. Så sydde jag inte fel en enda gång!!! Jag tog det lungt, samlade nerverna och bara kände: Gud va duktig du är Denice! And guess what?

JAG ÄR KLAR


I år ska vi vara rosa bunnys tillsammans jag och Amanda. Ska bli super kul! Hon har inte börjat med sin än, men när hon sätter igång så går ju det hur fort som helst. Men visst har jag varit duktig då? Nu behöver jag inte fundera och stressa med dräkten under veckan.. För jag har ändå fullt upp, med allt till FC-provet på skolan och avslutningen.

Gårdagens outfit (Klart jag hade mina ormskinn)




Nu ska jag fixa lite mitt nylle lite, sen bär det ju av mot stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]