Curtis, vart ska du?


Date: 2009-02-23 / Time: 21:32:48
Kategori: Anything/Everything / 0 Kommentarer



50 Cent lägger av

Rapstjärnan följer rivalen The Game och går i pension.


Rapstjärnan 50 Cent planerar att göra som sin rival The Game och gå i pension. Hans nästa album kan komma att bli det sista han gör.

Stjärnan bakom megahiten In Da Club har ett fjärde album och en hitsamling kvar på sitt skivkontrakt, och han börjar fundera på att lämna sin karriär efter att han fullgjort kontraktet.

- Nästa album kan mycket väl bli mitt sista studioalbum om det inte verkligen ger mig något att fortsätta med det, säger 50 Cent vars riktiga namn är Curtis Jackson.

Men en sak som skulle kunna få 50 Cent att fortsätta är faktumet att alla hans rapkollegor börjar bli gamla och bekväma.

- Jag tror att jag skulle få en tyngre position framöver. Vad jag har till min fördel är åldern. Om fem år kommer de stora rapparna var runt 45 år gamla, och jag kommer vara i närheten av där de är nu, säger Jackson och syftar på bland annat Jay-Z.

Och 50 Cent tror inte att Jay-Z kommer vara kungen av rap särskilt mycket längre tid.

- Han är gift och han håller på att fylla 40. Han är annorlunda nu, han kanske inte ens vill hålla på och ränna runt, och turnerande kanske blir helt uteslutet, säger 50 Cent uppger Daily Star.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]