Mar. 12, 2013


Date: 2013-03-12 / Time: 08:48:00
Kategori: / 8 Kommentarer

Godmorgon! 
 
Jag har haft lite funderingar på senaste tiden angående missunnsamhet. Jag har märkt att jag har vänner som är missunnsamma. Inte bara mot mig, utan även mot andra vänner. Jag vet inte om det handlar om avundsjuka eller att man bara är så himla självupptagen? Så kallade vänner som aldrig ger en feedback, kommentarer, positiv energi eller komplimanger, typ någonsin. Men samtidigt vill man ändå vara "tighta". Missunnsamma vänner som vill ha egen feedback, men aldrig vill dela med sig själv tillbaka. Varför är det så? Jag är aldrig någonsin missunnsam och skulle aldrig sjunka så lågt mot en vän, trots att jag vet vad som försiggår. Det syns så tydligt, men jag förstår inte varför? Om jag skulle vara avundsjuk eller liknande på en vän som tillexempel har kommit in på en skola som jag själv kanske hade velat gå på. Varför ska jag då vara missunnsam och inte säga "grattis", eller "bra jobbat", eller varför inte erkänna att man är så jävla avis då istället! Man ska unna sina vänner framgång, lycka och inte trycka ner andra för att må bättre själv!


Dessa frågor och funderingar kretsar runt mitt huvud idag! Kan ni känna igen er i det här också? Tacksam för svar. Vad gör man?

 

Längtar tills kvällens benpass. Fan vad jag ska göra av med energi då! Jag vill bara rensa mitt huvud på all den här dåliga energin som jag har fått på sista tiden! Och sen bli av med den för gott. För det här vill inte jag lägga min energi på. Jag blir bara på dåligt humör. Och jag är aldrig på dåligt humör.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oftast är det svaga människor som vill trycka ner andra för att känna sig bättre själva!

2013-03-12 @ 10:27:36
Postat av: Maja

Håller med kommentaren innan, det är oftast svaga/osäkra människor som trycker ner för att inte själva känna sig så dåliga... :/

Men du, har du inga bra pass att dela med dig av? Ben? Armar? Kondition? Typ vad som helst:)

2013-03-12 @ 10:52:34
URL: http://mcaria.blogg.se
Postat av: Linda

Det är någon avundsjuk tror jag!

2013-03-12 @ 11:19:25
Postat av: Anonym

Eller så är det inte några "vänner" att lägga ner tid på. Ta hand om dina riktiga vänner istället och skit i dom falska egoistvännerna....

2013-03-12 @ 13:25:51
Postat av: Mandy

För eller senare kanske personen själv inser.. Får man ju hoppas iaf! Trots att det verkar ta tid
Hoppas det blir bra snart så att du kan bli ditt glada vanliga du och lägga din värdefulla energi på annat! :)
Puss love 💕 Miss u!

2013-03-12 @ 16:21:08
Postat av: ss

Tror att dom är sjukt självupptagna för vissa gånger är dom inte ens avis... Ge mindre energi åt dom och mer till dom som ger något tillbaka. Det blir mycket roligare då!

2013-03-12 @ 17:48:10
Postat av: Anonym

ibland behöver man rensa i vänner-garderoben. det är oerhört jobbigt och känsligt, men ju äldre vi blir, desto tydligare blir det vilka vänner man verkigen vill ha i sitt liv.

2013-03-12 @ 18:58:04
Postat av: Malin Anshagen

Kom ihåg gullet, skit i det och va en bättre människa själv! Som vi sa i lördags ❤ fast det vet jag att du är! Puss

2013-03-12 @ 22:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]