Morgonstund har guld i munn


Date: 2013-04-10 / Time: 09:22:00
Kategori: / 0 Kommentarer

Igår var jag på gymmet för första gången efter nästan två veckors sjukdom. Men jag känner mig fortfarande inte hundra, så jag ska ta det lite lugnare i början. Men det känns otroligt skönt att vara igång igen. I måndags gick jag en promenad med Natasha och ikväll ska jag gå med Nina igen. Man måste passa på när solen skiner. Det blir ju inte så mycket soltimmar när man jobbar hela dagarna.
 
Sitter på jobbet med min morgonkaffe som vanligt och funderar på några nya recept som jag skulle vilja göra. Men vi måste åka och storhandla först, så att alla ingredienser finns. Det blir så mycket samma lika, var eviga vecka. Sen gör man ett nytt recept som blir en favorit och sen är den med i vardagscirkeln. Istället för att göra massa olika rätter och inte sätta någon rätt i system, så gör man det, för man är så lat. Jag vill bli mycket duktigare på det här! Det finns så många goda rätter som man inte förstår varför man aldrig gör. Det blir korv och potatis istället, för det är mycket enklare ungefär.
 
Men nu måste det här få ett slut. Snart kommer ju grillen gå glödhet i vår/sommar och förstå vad många goda rätter man kan göra då! Underbart!
 
Den här rätten provade jag förra veckan. Pasta med champinjonstuvning och ruccola. Riktigt smarrigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]