Donut/knut a la Denice


Date: 2011-09-19 / Time: 20:37:50
Kategori: Anything/Everything / 0 Kommentarer

Ni kanske har sett att det finns en såkallad "donut" som man sätter runt en hårtoffs och snurrar runt håret för att sedan få en jätte fin knut. Det är ju verkligen super smidigt. Jag har även kunder som har använt sig av en strumpa, löshår eller dylikt. Men jag har också ett tips till er angående en fin knut, om ni inte har någon donut :)

1. Gör en toffs där du vill ha den.
2. Tupera underhåret. Kamma överhåret slätt och spraya.
3. Sätt en till toffs. Tänk på att ju längre avståndet är mellan den första toffsen, ju större blir knuten.
4. Vik in den andra snodden mot nacken.
5. Fortsätt snurra in håret.
6. Uppifrån.
7. Helt insnurrad.
8. Nu snurrar du knuten åt sidan.
9. Så den blir helt uppochner. Fördela håret.
10. Fäst ihop håret där det möts.
11. Annan vinkel.
12. Fäst nålar runt hela knuten (Så dom inte syns ;P Nu visar jag er bara, det är därför dom syns)
13. Slutresultatet.
14. Underifrån.
15. Sidan.
16. Visst blev det fint? :) Super enkelt!






Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]