Goodbye fishes


Date: 2010-03-22 / Time: 15:44:45
Kategori: Anything/Everything / 2 Kommentarer

Trevlig måndag allesammans. Hoppas ni inte har allt för stor måndagsångest. Det är ju skinande sol iallafall ;)
Själv är man ledig. Jag har slutat på Hairteam nu. Tack alla för en underbar tid. Men nu blickar vi framåt. Den första april börjar jag på nya stället, Salong Karlavägen 21. Kommer bli jätte bra!

Jag mötte pappa på gymmet imorse vid 10. Sen gymmade vi till strax innan 12 och åkte och käkade med pappas kompis Dojan. Sen åkte jag hem. Matte städade akvariumet innan han åkte. För 6 dagar sen var det skinande rent och fint. Men nu.. Ser det ut som vi inte har gjort rent det på en måndag. FÖRJÄVLIGT ÄCKLIGT! Jag fick ryck.. Jag orkar inte mer. Matte hatar dom också. Så jag ringde ner till Söder Zoo.

-Hej. Denice heter jag och har ett akvarium som jag ska göra mig av med. Ska jag mörde fiskarna eller vill ni ha dom?

Självklart ville dom ha dom. Så jag tog en fryspåse, fyllde den med vatten och försökte håva in fiskarna..
................. 30 min senare. Hälften av fiskarna är infångade. Jag är arg och har kramp i armen som jag har hållit upp&ner i en halv timme. Ååh.. Fiskjävlar och ingen hjälp kunde jag få heller. Men till slut, efter för lång tid, lyckades jag fylla påsen med alla fiskar PLUS massa sand (som jag råkade få med mig).

Jag går ner med dom till Zoo´t och dom tackar för det. Man får ju inget för dom, jag ville bara bli av med dom. Vem vill köpa fiskar från en privatperson då? Och för 20 spänn eller?

Så kommer jag hem.. Näee! Då är det ju en fiskhelvette kvar.. Vad skulle jag göra med den då? Gå ner med den igen eller? ALDRIG. Så jag lyckades fånga den iallafall.. och spolade ner den i toan :( Sorry! Men jag var ju tvungen. Den fick ju skylla sig sjäv om den gömde sig när jag fångade in dom andra. Då fick den förbli själv.

Men nu är iallafall akvariumet rent och står tomt. Haha. Ska vänta med att sätta ut det på blocket tills Matte kommer hem. Kommer inte riktigt ihåg vad allt gick på då, och vad man kan få för det nu.

Tänkte också sätta ut min underbara rosa balklänning. Men jag måste hinna en fin bild på den först ;) Kanske sätter ut den imorgon. Ikväll ska jag ju på båtkursen till 9. Sen orkar man nog inte :P

Nu är Jess på väg hit och vi ska gå ner och träna. Vi hörs snyggingar ♥

Jag i hissen med alla fiskar ;)



Kommentarer
Postat av: Frida

Haha bra att du gjorde dig av med fiskarna nu:D

2010-03-22 @ 17:22:39
URL: http://fridaramstrom.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Men Denice... Jag hoppas du dödade fisken innan du spolade ner den! Tänk på stackarn som ska simma runt bland bajskorvar hela vägen till reningsverket innan den sakta går döden till mötes.... ;)

2010-03-26 @ 19:09:13
URL: http://sollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]