Första dagen på denna vecka


Date: 2008-11-10 / Time: 15:06:58
Kategori: Anything/Everything / 0 Kommentarer

Annars så hatar man måndagar, men idag har dagen bara varit härlig. Eftersom jag är ledig :D Vaknade vid halv 10 av att Cajsa ringde och väckte mig. Då bestämde vi att vi skulle ta en fika på Mingel vid tolv tiden. Så jag pallrade mig upp och satt på kaffe. Tröck på tvn och så var det oprah som vanligt. Finns ändå inget bättre på tv vid den tiden, så jag kollade på de. Drack mitt kaffe, tog två hårtmackor med ost och gick upp ur sängen. Tio i tolv var jag klar och cyklade ner på stan. Tog med mig mitt parraply för att jag såg på vädret igår att det skulle regna idag, men det gjorde inte de när jag skulle cykla med. Men man måste alltid ha en backup ;) Cajsa satt och pluggade när jag kom. Hon pluggar ju juridik och satt där med sin super tjocka lag bok. Fyfan, men blir ju helt skrämt, att läsa hela den där.. det är ju helt obegripligt :P Men du är så duktig så gumman! Köpte kaffe och en räkmacka, som fick bli min lunch. Sen vid halv två gick vi till Bojes nya tattoo-ställe för att Cajsa skulle boka in en ny tid. Sen följde jag med henne till tågstationen och tog en cigg innan vi sa hejdå :( Men hon kommer hem sista helgen i novermber, så vi ses snart igen :) Sex timmars tåg resa väntade henne. Hon har suttit nästan en timme nu. Hon pluggar ju i Jönköpning nu, så långt bort! Sen när jag cyklade hem så började det regna såklart, och då var det väl tur att man tog med sig parraplyet som kunde skydda mig litegrann för dropparna iallafall :) Det ska bli kul och cykla till skolan imorgon faktiskt, ska ju regna då också. Tänker faktiskt starkt på att ta bussen.
Just nu öser det ju bara ner utanför fönstret när jag sitter här hemma och skriver lite.

Ska läsa tvåhundra sidor i Affärsredovisningsboken till imorgon. Suck! Så då är det snart dax och sätta igång om jag ska hinna.Det är inte bara och läsa heller, men ska förstå också. Debet och Kredit med moms och så vidare. Ska börja räkna imorgon så då gäller det att man kan det också. Ska börja laga mat till Matte vid halv 4, så då blir det ett litet break iallafall. Han skickade precis ett mms till mig och visade hur fint det blev med stereon på hyllan vid hans arbetsbord. Han fick stereon av mig igår. Istället för hans lilla Clas Ohlssons-skit stereo. Man var tvungen att stå typ en dec ifrån den för att höra musiken! hehe .. Men nu har han en riktigt fin och bra stereo :) Har haft den på rummet när jag bodde hemma, men har kanske använt den tio gånger sammalagt. Så den är som ny :)

Tänkte hinna med att sola lite idag också. Man bleknar ju för var dag. Hatar att vara blek, känner mig som ett spöke. Men det konstiga är att jag har ett solarim hemma och skulle kunna sola varje dag, men det blir inte av. Det känns som att man inte har tid. Fast det bara är att fälla ut de över sängen och lägga sig.


Vill verkligen ha en guld paljettklänning till nyår. En liknande på bilden.
Är det någon som vet vart man kan få tag på en? Tacksam för svar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]