Vilken helg alltså


Date: 2008-12-22 / Time: 00:09:54
Kategori: Anything/Everything / 1 Kommentarer

Va ju tänkt att man skulle varit nykter ihelgen. Eftersom det blir alkohol tis, ons och tors sen sönd-sönd i fjällen. Men så blev det ju inte. Fredagen började med att mamma hämtade upp mig hemma så åkte vi och handlade mat på maxi. Sen åkte vi hem, slängde in allt i kylen och sen kom pappa och hämtade mig direkt efter. Då åkte vi upp till hemblingy för att käka julbord. Matte och Josse käkade med oss också! Jätte mysigt. Sen åkte jag lånade jag bilen och åkte hem till Jenny för att träffa henne äntligen! Va där nån timme och fick två jätte fina pepparkakshjärtan av lilla Maja. På vägen hem sen hämtade vi upp Sandra och Nina och vi åkte hem till mig och började fixa oss inför kvällen. Drack lite här innan vi drog ner till Emil där vi skulle förfesta innan krogen.

Hade inte köpt nå dricka så jag fick sprit av Emil :) Jätte snällt! Drack några kroggar och fort blev man full. Sen kom Frida dit också, skulle springa ut och hämta henne vid parkeringen för hon visste inte vart Emil bodde och hade stått och väntat i en kvart redan. Och på vägen ut så är det en lång nerförsbacke med massor med grus och vem ramlar inte på knät då? Joodå! :) Och sen var det ett stort hål i strumpbyxan och knät var uppskrapat. Så jävla ont gjorde de. Som tur var hade granne Linda och Pontus synål och plåster :) Som räddade min kväll. Ingen hade ett par extra stumpbyxor och jag hade aldrig orkat gått hem och bytt om. Sen började klockan närma sig 11. Sen är det svart! Totalt Svart. Och det har inte hänt mig förut. Så jävla läskigt. Kan ju säga de, att jag aldrig vill vara med om det igen och säkert inte mina vänner heller som fick lida. Alla på varsitt sett då jag trackat dom.

Lördag, vaknar med en jävla loka flaska på sängbordet. Och ja ba: Vafan är det här då? Varför står det en loka på sängbordet? Och Matte då: Jaa, du drack ju den igår till maten vi köpte på Lilla Bankok.

Jahaa! Då vart det akut-sms till Frida och Amanda: "Hjälp, var gjorde jag igår?" 
Då har man gått till slick, gått in, hängt in jackan, dansat och "hängt på räcket", försvunnit, hämtat ut jacka, skrivit en onödigt sms, ringt matte och gått ut och tänt en cigg. sen hade matte kommit upp, 20 över 1 är klockan här ungefär och då hade vi gått upp på söder, köpt kinamat och gått hem och käkat. Och detta har inte jag ett minne av. Skit kul! Så hemskt. Får man ha mer ångest eller. Och det första Emil säger när han ser mig på morgon är: "Fyfan va sliten du ser ut då". Då mådde man bra! Sprit är skit. Hahaha..

Lördagen var dock minnesvärd. Vi var först ner på stan, vilket jag nu inte kan förstå hur jag kunde gått ner och visa mig i detta skick jag var i då. Så skulle vi gå in på Dressman och handla en kostym till Emil som han skulle ha på kvällen och nyår. Sen åkte vi till Max och handlade mat. Fyfan, jag och Amanda höll på och bryta ihop av törst inne på Dressman så plusmeny vart det på läsken! Och på pommesen också föresten! Efter de åkte vi till Motorcenter i Hagaström för att emil skulle handla nått till skotern. Och då var jag och Amanda fortfarande så himla törstiga och ville inte dricka upp våran läsk så fort. Och då hade Emil och Matte lämnat kvar sin mat i bilen, som dom inte hade hunnit börjat på än. Slank ner några klunkar från bådas läsk! Som vi fick skit för hela dagen sen. Så nu lär man väll köpa 20 liter fanta till Emil och 20 liter Cola för att dom ska hålla käft om de där framöver.

Förfest hos Emil var de igen, men jag hade med mig endast en öl. Och fösta klunken smaka skit hål. Usch! Men hela åkte ner för de. Sen gick vi till gamla jackpott, där Matilda och hennes brorsa hade hyrt och hade 25årsfest. Jätte roligt var det verkligen. Lekte en jätte rolig lek där alla fick varsinna uppdrag under kvällen som skulle fullföljas. Och det var jätte billig dricka där. Drack typ 3 cider sen fick jag inte i mig nå mer. Och så var det mat också, super gott. Fläskfile, potatisgratäng med pepparsås och rödvinsås :) Runt 11 tiden gick vi vidare till Brända, jag, Matte, Bill och Emil, och drack en drink. Och då kom Amanda, Jenny, Sanna och Johanna dit. Sen blev det Goya. Blev inte så mycket dans igår men vi hade jätte trevligt utan de. Man kan ju inte alltid vara en "dancingqueen".

Imorse gick vi upp klockan 10. Matte skulle iväg på hockey bockey match så jag passade på att åka med i bilen hem till pappa. Vi åkte iväg och tvättade bilen och handlade på Ica. Sen åkte vi hem och klädde pappas gran. Alltid lika snygg blir den. När vi är klara så syns inte äns grenarna på granen. Så synd att jag inte tog nått kort. Hehe
Och i granen hittar man gamla smällkarameller från när man var 3 och du kan ju bara tänka dig hur snygga dom är. Herregud ...

Runt 2 tiden kom Lisa hit (mammas kusin). Har suttit i löshår på henne :) Blev verkligen jätte bra. Sen kom Jenny och Emma vid 5 så gjorde vi ett pepparkakshus och papparkakor. Jätte fint blev de.

Sen klädde vi granen, men det var mest jag och Jenny som gjorde de. Johanna Ravstis kom under tiden. Skit snygg blev den. Och det är nog snyggaste granen som man har klätt om man jämför med pappas. Men huvudsaken är ju att han är nöjd. Och det blir han ju alltid :)

Här är granen också!


Har kollat på Heartbreak Hotel samtidigt och ätit lite lussebullar och druckit julmust. Jätte mysig kväll.
Nu ska ja strax sova. Och imorgon är det meningen att jag ska plugga. Får se hur det blir med de. Känner mig så körd i kursen redan alltså! :( Åååh


Kommentarer
Postat av: Mandy

Haha granen ser en aning gles ut ändå ;P

2008-12-22 @ 00:30:13
URL: http://annaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Denice Sköld och är en 23 årig tjej som är född och uppvuxen i Gävle. Jag bor tillsammans med min pojkvän Mattias som jag delat mitt liv med i över 7 år. Jag jobbar som frisör på Karlavägen 21 och älskar varje sekund av det. På fritiden så älskar jag att resa, shoppa, träna, fota, festa och umgås med vänner och familj vilket är det jag bloggar om. Enjoy!

KONTAKT: [email protected]